E.L.F. Cosmetics Eerste Indruk || Review

Hallo mensen!!
Super lang geleden alweer, I know. Ik vind het zelf ook ontzettend vervelend dat ik nog amper tijd heb om aan mijn hobby's te besteden, waaronder bloggen.
Maar ik probeer gewoon rustig aan te doen, en niet helemaal mijn blog op zij te zetten. Het zal dus niet gebeuren dat ik heel vaak ga bloggen, misschien zelfs maar 1 blogpost per maand. Maar als dat zo is, dan is dat zo. In de zomer heb ik natuurlijk weer meer tijd en ga ik alles op alles zetten om weer lekker veel content voor jullie te maken.
Ook probeer ik met youtube verder te komen. Ik ben natuurlijk een enorme amateur, zowel op mijn blog als met mijn youtubefilmpjes, maar ik vind het zo ontzettend leuk om te doen! Dus ik probeer er gewoon mee door te gaan, hoe erg ik me ook schaam om mijn amateurisme. Want uiteindelijk, stiekem, vind ik het zo leuk dat ik er niet mee wil stoppen. En hetzelfde geldt voor mijn blog! Ik houd ontzettend veel van schrijven en fotografie, en die combinatie is hier gewoon perfect.
Anywayss, veel te veel gebabbel weer. Nu terug naar het daadwerkelijke onderwerp van deze post;

E.L.F. Eerste Indruk

dscn0511
En dit zijn dan de producten die ik heb uitgekozen. Bedankt aan eyeslipsface.nl dat ik deze producten mocht uitkiezen! Ik had bij hun een giveaway gewonnen, dus vandaar. Ik ben heel blij met de producten. Van links naar rechts: De Small Stipple Brush, De Lock on Liner and Brow Cream, De Baked Highlighter in Moonlight Pearls, De Blush in Tickled Pink en als laatst de Mineral Infused Face Primer.
dscn0516dscn0519
Allereerst de Small Stipple Brush. De normale Stipple brush is een van de meest bekende brushes van Elf cosmetics. Ik heb gekozen voor de kleinere variant omdat ik al wist dat ik hem niet voor foundation applicatie wou gaan gebruiken. Mijn plan was namelijk om deze kwast voor concealer te gebruiken. Vandaar mijn keuze voor de kleine variant. Waarom niet foundation? Omdat ik het liefst mijn foundation met mijn oude vertrouwde beauty blender aanbreng. Yep, I'm too attached to my beautyblender. Maar goed, de small stippling brush heeft me erg verrast. Allereerst was ik wat sceptisch of het ging werken want toen ik hem uittestte kreeg ik alleen maar strepen. Maar ja, het was immer ook mijn eerst stippling brush, dus wist ik veel hoe je hem moest gebruiken. Na wat videos te hebben opgezocht over hoe je hem nou echt moet gebruiken, was ik ontzettend blij met het resultaat. Hier heb ik de Concealer van Catrice gebruikt. De stippling brush is ontzettend zacht! Daarbij is hij heel luchtig en losjes waardoor het fijn aanvoelt op je huid. Het punt met de stippling brush is dat je amper druk moet geven, maar hem gewoon heel zachtjes in kleine circulaire bewegingen over je huid heen haalt. Je moet even wat geduld hebben, maar dan heb je ook een prachtig airbrushed resultaat. Ik ben er blij mee!
dscn0529dscn0531blush-swatch-elf-1
De blush! Ik wou zo graag een blush van ELF maar ik wist echt nog niet welke kleur! Ik zat ontzettend te twijfelen tussen Candid Coral en deze kleur, Tickled Pink. Toch ben ik super blij met mijn keuze (ook al staat Candid Coral nog steeds op mijn wishlist). De kleur is werkelijk prachtig. De blush kleine shimmers zodat het je wangen prachtig flatteert en tegelijk highlight, zonder dat je opeens allemaal grove glitters op je wangen hebt. Wel moet ik zeggen dat de kleur niet super gepigmenteerd is, wat wel valt te verwachten voor een budget product. Toch vind ik dat heel fijn bij een blush want dan kan je het gewoon netjes opbouwen zonder er meteen als een clown uit te zien. Het resultaat is prachtig maar toch subtiel. De kleur is heel licht/zacht roze met een peachy ondertoon. Prachtig voor bij de lichte huidjes dus. En het geeft een healthy glow. Mijn nieuwe favoriete blush! 
dscn0540dscn0544dscn0547highlighter-swatch-elf-1
Ja, ja. Daar is hij dan. De highlighter die ik o zo graag wou proberen. De highlighter waarover Amerikaanse mensen al jarenlang over praten en waar intussen ook al veel Nederlanders helemaal enthousiast over zijn. En nu heb ik hem. Finally. Toen ik de highlighter swatchete, was mijn hoop in mijn schoenen gedropen. Wat was hier nou speciaal aan? Amper glow, amper pigment. De highlighter is niet geweldig als je hem swatched, let's be honest. Maar toen zag ik op wat reviews op de site van e.l.f. cosmetics dat je het bovenste laagje er af moest schrapen voor meer pigment. Dus dat deed ik. En wat een ontzettend ongelooflijk verschil. Wauw. De highlighter is werkelijk prachtig. Wel bevat hij dus grove glitters maar deze vallen alleen op in direct zonlicht. Voor de rest geeft het je wangen een denderende glow. Niet normaal voor een budget highlighter, al zeg ik het zelf. Ik had de kleur Moonlight Pearls gekozen, wat een witte/champagne-kleurige highlighter is, met goud en zilveren glitters. Als je een super lichte huid hebt, kan de goude kleur nogal opvallen, en is dit dus misschien niet de juiste kleur voor jou. Ik ben erg te spreken over deze highlighter. 
dscn0559dscn0564dscn0581dscn0585
De primer! Opnieuw een veelbelovend product na al die goede reviews. Op de foto zie je een swatch op mijn hand en op mijn gezicht. De primer geeft mijn gezicht een mooie gezonde uitstraling. Het product glijdt over de huid en maakt de huid zijdezacht. Maar werkt hij ook? Ik denk van wel. Ik ben dan misschien niet super ervaren op het gebied van primers, ik gebruik namelijk altijd de Nivea Men Aftershave Balm, toch heb ik het idee dat mijn make-up makkelijker aanbrengt. Vooral met foundation merk ik dat verschil. Het brengt veel soepeler aan en zorgt ervoor dat je geen cakey effect overhoudt. Blijft de make-up er langer opzitten? Nee, ik denk persoonlijk van niet. Maar dat denk ik bij geen enkele primer. Want uiteindelijk 'verdwijnt' mijn foundation toch in mijn huid. Mijn poriën slokken het nou eenmaal op, en aan het einde van de dag zie ik nog amper foundation op mijn make-up remover doekje. Maar tevreden ben ik zeker, want het laat mijn huid er lekker 'fresh' en gezond uitzien!
dscn0570dscn0575
Last, and maybe least, de lock on liner and brow cream. Ik had deze voornamelijk uitgekozen om te gebruiken op mijn wenkbrauwen. De kleur zou ik op zich kunnen gebruiken, maar is toch iets warmer dan mijn wenkbrauw kleur. De cream is ontzettend, maar dan ook ontzettend creamy. Zo creamy dat het heel moeilijk is om aan te brengen op je wenkbrauw. Het zorgt voor een nogal groot rommeltje. Wel merk ik al heel snel op dat het opdroogt én niet meer van zijn plek afkomt. Dit wist ik eerst niet waardoor ik het niet meer door kon borstelen en het er dus heel natuurlijk uitzag. Nu ik het weer, ben ik er erg over te spreken. Als eyeliner zou het dus een super optie zijn! Maar omdat het zo'n creamy product is, wil ik het product een tijdje ergens open te laten staan, zodat het een beetje opdroogt. Ik hoop dat dat zal zorgen voor een makkelijkere applicatie.
dscn0591dscn0601
En dat waren de producten! Al met al ben ik dus redelijk tevreden! Ik wil zeker nog meer producten van e.l.f. uitproberen in de toekomst. Wel moet ik zeggen dat, aangezien het een super goedkoop budget merk is, ik wel meer neig naar mijn duurdere producten. Ik merk erg toch verschil in, en dat zit hem vooral in het pigment en het aanbod in kleuren. Maar dat betekent zeker niet dat ik de producten slecht vind! Integendeel zelfs, ik was zeer verrast door hoe goed het nog was voor zo'n prijs. In Nederland zijn de e.l.f. producten wel wat duurder dan in Amerika, vanwege de verzendkosten en dergelijke natuurlijk. De e.l.f. producten zijn in Nederland al ontzettend goedkoop maar in Amerika dus nóg goedkoper. Hiermee rekening houdend, ben ik dus nog meer verrast over deze producten. Mijn favorieten zijn toch de stippling brush en de primer. De andere producten vind ik zeker weten ook goed, maar ik had iets te hoge verwachtingen van de producten waardoor het me toch een beetje tegenviel.
Anyways, e.l.f. cosmetics is zeker een merk waar ik erg bij van wordt. Lage prijzen, en met lage prijzen bedoel ik super lage prijzen - en aardige kwaliteit. Natuurlijk niet iets dat gelijk staat aan high-end merken, maar zeker net zo goed als en misschien wel beter dan de budget producten die wij hier in de drogisterijen hebben liggen. Dit was dan mijn eerste indruk van deze producten! Ik ben super blij dat ik heb mogen 'kennismaken' met deze producten, en zal ook zeker in de toekomst meer van e.l.f. kopen!
Welk product wil jij eens uitproberen van e.l.f.?
Tot de volgende keer!
Marit

No comments:

Post a Comment